A mesterséges intelligencia használata a HR-ben

jan 12, 2024 | Fókuszban

Mint innovatív eszköz, a mesterséges intelligencia használata nem csupán a munkafolyamatokat racionalizálja a HR-ben, de maximalizálja az erőforrásokat is. Ezáltal a vállalatok működése sokkal hatékonyabb és versenyképesebb lesz a gyorsan változó üzleti környezetben.

Az MI sokoldalúságával forradalmasítja az emberi erőforrás menedzsmentet szerte a világon. Hiszen olyan különböző technológiákat foglal magába, mint például az MI-alapú HR szoftverek, a chatbotok vagy a Chat GPT. Ezek a eszközök az iratkezeléstől kezdve a kilépési folyamatokig számos területen segítik a HR szakembereket. Az automatizáláson túl elősegítik a stratégiai gondolkodást és a megfelelő döntéshozatalt, valamint időt és pénzt takarítanak, miközben javítják az alkalmazottak elköteleződését.

Hol és miben segít a mesterséges intelligencia használata a HR-ben?

Az alábbiakban – a teljesség igénye nélkül- bemutatunk néhány olyan HR területet, amelyben az MI fontos szerepet játszik:

1. Toborzás és kiválasztás

A mesterséges intelligencia használata felgyorsítja a toborzási folyamatokat, azáltal, hogy a gépi tanulás és az algoritmusok segítségével gyors és pontos elemzést végez a jelöltek adatairól, valamint képes kiválasztani azokat a potenciális jelölteket, akik rendelkeznek a pozícióhoz szükséges készségekkel. Az önéletrajzok áttekintésével automatizálja és javítja a szűrési folyamatokat, miközben képes minimalizálni az elfogultságot és a hibázási lehetőséget. Emellett az MI segíteni tud a munkaerőigény elemzésében és munkaköri leírások készítésében is.

2. Onboarding

A chatbotok segítenek végig vezetni az alkalmazottakat az onboarding folyamatában. Válaszolnak a kérdéseikre, információkat adnak és emlékeztetik őket a fontos dokumentumokra, így csökkentve az időigényes feladatokat. Az automatizált folyamatok gyorsítják az onboarding folyamatot, ami lehetővé teszi, hogy a HR-esek több figyelmet fordítsanak az emberi interakciókra és a stratégiai feladatokra. Az MI személyre szabott belépési élményeket is nyújthat minden új alkalmazott számára az egyedi igényeik alapján, ezzel elősegítve az elkötelezettséget és a munkaerő megtartását.

3. Teljesítménymenedzsment

Egy jól meghatározott teljesítménymenedzsment rendszer segít a munkavállalók hatékonyságát a vállalati célokhoz igazítani. Ebben a mesterséges intelligenciának nagy szerepe van, hiszen segítséget nyújt a célok valós idejű nyomon követésében, felgyorsítva a hagyományos értékelési folyamatokat. Részletes és mérhető célok kitűzésével képes torzítás nélkül összehasonlítani a dolgozók teljesítményét, és abban is segít, hogy az alul teljesítő alkalmazottak produktivitását a szervezeti célokhoz igazítsák.

Az MI a dolgozói teljesítményről előrejelzéseket is adhat, ami kifejezetten hasznos az utódlás tervezéshez, de használható a hatékonyság nyomon követésére és célok létrehozására, ami növeli a termelékenységet és az általános pozitív eredményeket.

4. Képzés és fejlesztés

A mesterséges intelligencia használata forradalmasítja a tanulási és fejlesztési folyamatokat a HR-ben. Lehetővé teszi a legmegfelelőbb módszerek megtalálását azáltal, hogy elemzi az alkalmazottak teljesítményét, információt nyújt a készségek hiányosságáról és javaslatokat tesz a fejlesztendő területekre. Az egyéni igényekhez és preferenciákhoz szabott fejlesztési tartalmak és stratégiák hozzájárulnak az alkalmazottak gyors és hatékony fejlődéséhez.

5. Munkavállalói elkötelezettség

Az MI intelligens felméréseket végez, valós idejű visszajelzéseket ad és betekintést nyújt az alkalmazottak teljesítményébe, így segítve a HR-szakembereket a problémák azonosításában. A chatbotok és a virtuális asszisztensek éjjel-nappal válaszolhatnak az alkalmazottak kérdéseire, elősegítve az érzékeny és ösztönző munkahelyi légkört.

 

A mesterséges intelligencia továbbá képes értékelni az alkalmazottak motivációját, megértve, hogy milyen tényezők hatnak rájuk. Ezen túlmenően elősegíti a szabadabb és nyíltabb kommunikációt az alkalmazottak és a HR-szakemberek között, biztosítva a valós idejű visszajelzést mindkét fél számára.

Azoknál a szervezeteknél, akiknél megfelelő a mesterséges intelligencia használata, előnyökre tehetnek szert a tehetségek megtalálásában, fejlesztésében és megtartásában. Az MI és az emberi erőforrások együttműködése révén egy olyan jövőt építhetünk, ahol a technológia és az emberi kapcsolatok harmonikusan egyesülnek a szervezetek sikeréért.

Az aktuális adás témája:

Következő esemény:

Mesterséges intelligencia a HR munkában

– Gyakorlati tippek a Chat GPT alkalmazásához

2024.01.24., 15:00-16:00
Online közvetítés (zárt felületen)

Vendégek:

Hamarosan!

 Moderátor: Fata László – Cafeteria TREND

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

 

A témáról:

 

A mesterséges intelligencia 2023-ban ránk rúgta az ajtót.

Van, ahol már integrált HR megoldások működnek, de ahol nincsenek erőforrások a komplex fejlesztésre, ott is nagy segítség lehet például az ingyenes Chat GPT.

  • Hogyan dobjuk fel az ide családi napot új ötletekkel?
  • Hogyan állapítsuk meg a munkavállalók várható reakcióit alapos kutatás nélkül?
  • Hogyan egészítheti ki a mesterséges intelligencia és a HR csapat egymást?
  • Milyen buktatói vannak az AI alkalmazásának?

Ezekre a kérdésekre és az Ön által hozott felvetésekre keresünk gyakorlatias válaszokat a HR Terasz online, élő tapasztalatcseréjében.