Belső kommunikációs eszközök – A vállalati információáramlás motorja

szept 9, 2023 | Fókuszban

A digitalizáció és a technológia fejlődésével folyamatosan új vállalati belső kommunikációs eszközök jelennek meg, amik javítják a vállalaton belüli információcserét, ezáltal a csapatmunka hatékonyságát, a feladatok összehangolását és a munkahelyi kultúrát is. 

Például a mesterséges intelligencia térnyerése nem csupán csak kiegészíti az eszközöket, de teljesen átalakítja a vállalati kommunikációs paradigmát és innovatív változást hoz a cégek kommunikációinak folyamataiba.

A vállalatok, hogy versenybe tudjanak maradni, ezekhez a változásokhoz új kommunikációs platformok és stratégiák bevezetésével tudnak a legjobban alkalmazkodni és a szervezeti működést egy magasabb szintre emelni.

A belső kommunikációs eszközök jelentősége

A szervezeti kommunikáció eszköze nem csupán a vállalatok működését, de hosszú távú sikereiket is meghatározza. Hiszen a megfelelő platform alkalmazása valós időben gyors és pontos információt szolgáltat a dolgozóknak és vezetőknek egyaránt, ami elengedhetetlen a folyamatos együttműködéshez és az eredményes döntéshozatalhoz.

A hatékony és a munkavállalók számára is könnyen kezelhető kommunikáció hozzájárul a teljesítmény javulásához és a dolgozói elkötelezettség növeléséhez a vállalati stratégiák, célok és értékek iránt.

A vállalati kultúra, a munkavállalók elégedettsége és a vállalati teljesítmény mind olyan területek, amelyek szorosan összefüggenek a belső kommunikáció minőségével. A megfelelő eszközök és a vezetők támogatása révén a cégek növelhetik hatékonyságukat és versenyképességüket, miközben megerősítik a vállalati közösséget.

A digitális kor vállalati kommunikációs eszközei

A modern munkavilágban a technológia fejlődése jelentősen csökkentette a földrajzi korlátokat, megteremtve a lehetőséget a globális együttműködésre és a távoli munkavégzésre.

A már alap eszköznek számító e-mail, chat és üzenetküldő alkalmazások és a videóbeszélgetések szinte minden cégben jelen vannak, hiszen lehetővé teszik a csoportos együttműködést, az információk gyors áramlását, a hosszabb-rövidebb formális és informális üzenetek továbbítását vagy a valós idejű „személyes jelenlétet”.

Azonban lássuk be, hogy ezek az eszközök önmagukban – főleg egy közép- és nagyvállalat esetében – nem nyújtanak olyan lehetőséget, mint a felhőalapú tárhely vagy az intranet, ami megfelelően és biztonságosan támogatná a gyors és hatékony munkavégzést. Ide már kollaborációs eszközökre van szükség.

Ezért az elmúlt években kiemelkedő jelentőségűvé váltak az olyan projektmenedzsment szoftverek, mint a Trello vagy az Asana, de ide sorolhatnánk a felhőalapú tárhelyű és dokumentummegosztó Google Drive-ot és a Dropboxot is.

És ahogy már említettük, ne feledkezzünk meg az intranet alkalmazások fontosságáról sem. Ami egy belső hálózati rendszerként, privát, online térben segíti a biztonságos és eredményes együttműködést, munkavégzést és információáramlást, ami csak és kizárólag a cég dolgozói számára elérhető, kizárva a külvilágot.

A mesterséges intelligencia szerepe a vállalati kommunikációban

A jelen versenyhelyzetben olyan belső kommunikációs eszközökre van szükség, amelyek gyors és széleskörű hozzáférést biztosítanak minden információhoz és lehetővé teszik a vezetőség számára, hogy könnyedén kommunikáljanak az összes munkatárssal. Az automatizált válaszok alkalmazásával felgyorsítható a kérdésekre adott válaszok folyamata, a programok pedig testre szabhatóak a vállalkozás egyedi igényeinek megfelelően. Ennek eredményeként az eszközök alkalmazkodhatnak a vállalkozás specifikus igényeihez, és teljes mértékben megfelelhetnek a cég követelményeinek.

A mesterséges intelligencia olyan forradalmi változást hoz, amely lehetővé teszi mindezt. Optimalizálja és egy magasabb szintre emelik a munkahelyi kommunikációt. Akár a meglévő kommunikációs alkalmazásokkal kompatibilisen együttműködve, új technológiai hálózat kiépítése nélkül.

A chatbotok és virtuális asszisztensek segítségével a munkavállalók gyors és pontos válaszokat kaphatnak kérdéseikre, valamint könnyedén hozzáférhetnek a vállalati információkhoz és erőforrásokhoz. Az MI automatizálja a feladatokat, optimalizálja a belső folyamatokat, így a munkavállalók több időt fordíthatnak az innovációra és a magasabb szintű feladatokra. Lehetővé teszi a rendkívül precíz, személyre szabott és a szükséges nyelvre lefordított üzenetek elküldését, segít a releváns információk kinyerésében, elősegítve a hatékonyabb döntéshozatalt és a stratégiai tervezést.

Mindez összességében növeli a hatékonyságot, csökkenti a hibalehetőségeket és támogatja a munkatársak közötti hatékonyabb belső információcserét. A chatbotok és a mesterséges intelligencia olyan eszközök, amelyek egyre inkább a vállalati kommunikáció motorjává válnak és hozzájárulnak a vállalatok sikeréhez és versenyképességéhez a digitális korban.

Az aktuális adás témája:

Következő esemény:

Munkavállalói kommunikáció eszközei

2023.12.06., 15:00-16:00
Online közvetítés (zárt felületen)

Vendégek:

Jakabné Zeke Tünde - HR manager, Carl Zeiss Vision Hungary Kft.
Tanczenberger Andrea - CHEQ, Divízió vezető
Tóth Balázs - HR és kommunikációs igazgató, Vajda-Papír Kft.

Moderátor: Fata László – Cafeteria TREND

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

 

A témáról:

 

Itt a nyakunkon a céges Mikulás party. Össze kellene gyűjteni a szórakoztató ötleteket, megszervezni a részvételt, megrendelni a megfelelő létszámnak a bólét, aztán tájékoztatni mindenkit, hogy milyen verset tanuljon meg a Mikulásnak....

  • Hogyan tudja ezt (és más kommunikációt is) sikeresen megvalósítani a munkáltató?
  • E-mail, hirdetőtábla, Facebook csoport, chatbot – mi lesz a hatékony megoldás?
  • Milyen tartalmakat keresnek a munkatársak, és mit szeretne eljuttatni hozzájuk a munkáltató?

Ezekre a kérdésekre és az Ön által hozott felvetésekre keresünk gyakorlatias válaszokat a HR Terasz online, élő tapasztalatcseréjében.